Collège des technologies de l’information de Montréal
Montreal College of Information Technology English flagEN FlagFR

< Nouvelles >

Mise à jour sur le coronavirus – 17 décembre 2021

Coronavirus Update – 17th of December 2021

As the COVID-19 situation continues to evolve, we are closely monitoring the impact on the activities happening online and on campus. Considering the current scenario, it has been decided that all classes will be delivered online until at least the end of January 2022.

Some essential services will continue to be available for students on campus only on appointments. The following are the services currently offered:

Academics*: Issuing hard-copy transcripts and diplomas for our graduates. All other services will continue to be offered online, via Help Center Portal.

Finance: Student payments. Please note that you must call the Finance department in advance in case you want to make any payment in cash. * In order to receive a physical copy of the graduation documents you need to raise a ticket in the Help Center portal. You will be given an appointment to pick up your documents at the college.

Be advised that the services mentioned above are currently available on Tuesdays and Thursdays, from 10:00 am to 4:00 pm. Services will not be available in person between the 23rd and 31st of December 2021. If you have questions, please email us at [email protected] or contact us at 514-312-2383, extension 3931 (Mon to Fri, from 9:00 am to 5:00 pm).

Sincerely,

MCIT Management

 

Alors que la situation COVID-19 continue d'évoluer, nous surveillons de près l'impact sur les activités qui se déroulent en ligne et sur le campus. Compte tenu du scénario actuel, il a été décidé que tous les cours seront dispensés en ligne au moins jusqu'à la fin janvier 2022.

Certains services essentiels continueront d'être disponibles pour les étudiants sur le campus uniquement sur rendez-vous. Voici les services actuellement offerts :

Registraire* : émettre des relevés de notes et des diplômes sur papier pour nos diplômés. Tous les autres services continueront d'être proposés en ligne, via le portail Help Center.

Finances : Paiements étudiants. Veuillez noter que vous devez appeler le service des finances à l'avance au cas où vous souhaiteriez effectuer un paiement en espèces.

* Afin de recevoir une copie physique de vos documents de fin d'études, vous devez créer un ticket sur le portail Help Center. Un rendez-vous vous sera donné pour récupérer vos documents au collège.

Soyez avisé que les services mentionnés ci-dessus sont actuellement disponibles les mardis et jeudis, de 10h00 à 16h00. Les services ne seront pas disponibles en personne entre le 23 et le 31 décembre 2021. Si vous avez des questions, veuillez nous envoyer un courriel à [email protected] ou contactez-nous au 514-312-2383, poste 3931 (du lundi au vendredi, de 9 h à 17 h).

Cordialement

MCIT Gestion